Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Czym są filtry i bany Google?

Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami algorytmicznymi lub ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z zasadami stworzonymi przez Google.