Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Audyt SEO - usługa dostosowana do waszych potrzeb.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem przeróżnych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analizę możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych elementów. Poza samym zestawieniem błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się również wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, użyteczności, a także bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, aby wykryła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – wiele błędów zdoła spostrzec tylko specjalista w danej dziedzinie

Online znajduje się dużo narzędzi i stron, za pomocą których szybko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Wersje testowe bądź też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Sporo pomyłek (m.in. w kodzie) uchwycić można tylko podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się przeważnie od tygodnia do blisko 30 dni. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze błędy obecne w witrynie. Jeżeli strona została postawiona na gotowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być sporo. Jeśli strona powoli się ładuje i ma w zasadzie zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to również są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia ujawnia audyt SEO?

Należycie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić wiele wad witryny, najczęściej:

  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
  • brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji desktopowej i mobilnej

.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]