Porady odnośnie reklamacji

Czym jest reklamacja?

Gdy jesteśmy niezadowoleni z danej usługi, produktu, porządku sprzedaży czy odmiennych oczekiwań, które nie zostały spełnione, składamy reklamację. Słabsza jakość produktu niż zaręczana, niepełny serwis czy uszkodzony towar – to tylko niektóre przyczyny, które prowadzą do reklamacji. Składając reklamację, żądamy od sprzedawcy lub wykonawcy usługi doprowadzenia do stanu identycznego z umową. Może być to dokonane przez naprawienie lub zamianę produktu na nowy. Jeśli chcemy odstąpić od umowy, sprzedawca może nam zaoferować zwrot pieniędzy lub obniżenie tej ceny.
Wybór żądania należy do konsumenta. Jednak przedsiębiorca działając w granicach prawa może nie uznać jego wyboru i zaproponować alternatywny rodzaj rozpatrzenia reklamacji. Sekwencja zdarzeń podlega indywidualnym okoliczościom faktyczynm – np. od tego, czy produkt był wcześniej reklamowany, od charakteru wady, od metod naprawy lub wymiany towaru.

Internetowa porada prawna

Jeśli nie masz pojęcia jak zacząć i poszukujesz porady, a chcesz rozpocząć proces składania reklamacji – dobrze trafiłeś. W uważaj.pl udzielamy pomocy prawnej przez telefon i przez Internet. Nasi doradcy w przystępny i klarowny sposób wytłumaczą krok po kroku jakie należy podjąć działania, a jeśli zajdzie taka konieczność przygotują pismo. Dajemy pewność fachowej porady, jesteśmy przekonani, że postaramy się rozwiać wszystkie Państwa wątpliwości związane z procesem reklamacji.

Nasza siedziba:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź

Tel.: 22 490 88 99
E-mail: [email protected]