Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczowym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być prezentowane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do internetu doskonałym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści promowanej na Facebooku albo przed teledyskami na YouTube. Mnóstwo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, przy ich produkcji ważne jest pomysłowe, nieszablonowe podejście do prezentowanego tematu. Ze względu na to, że reklamy w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach między programami, ich autorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę pełni też dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu zawodowców
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, drony, stabilizatory obrazu, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też profesjonalnych aktorów i lektorów. Fundamentem dobrego filmu reklamowego jest zawsze interesujący scenariusz przyciągający uwagę odbiorców, zadziwiający swoja inwencją, a nieraz nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.