Opinia w social media a monitoring mediów społecznościowych

Portale społecznościowe to coś więcej niż zabawa. Dobry marketingowiec może bowiem uczynić je doskonałym miejscem do działań reklamowych. Powinniśmy też pamiętać, iż media społecznościowe to platforma, na której wszyscy klienci mogą wystawić opinie na temat naszej oferty. Jeżeli będą pozytywne, nasze zyski z pewnością się powiększą, jednak problemem może być spora ilość opinii drugiego typu – bezwzględnie musimy wtedy co najmniej zmodyfikować strategię. Skąd więc sprawdzić, co ludzie sądzą o naszej ofercie?

Jak przeprowadzić monitoring mediów społecznościowych?

By wiedzieć, jakie opinie dotyczące danej marki są publikowane w sieci, musimy zainwestować w monitoring marki w internecie. Opiera się on na znalezieniu odpowiednio dużej ilości opinii, jakie o naszej firmie są umieszczane w tzw. social media. Pamiętajmy przy tym, że można natrafić na nie w najróżniejszych miejscach – ich zebranie będzie zatem bardzo czasochłonne. Końcowym etapem będzie sporządzenie raportu, który da nam wiedzę o tym, w jaką stronę powinniśmy zmienić promocję marki.

Czemu powinieneś zainwestować w monitoring mediów społecznościowych

Mając wiedzę o tym, co sądzą o nas ludzie, będziemy mogli zmienić swoją promocję. Monitoring mediów społecznościowych da nam wiedzę o tym, co chcieliby klienci oraz pozwoli na zoptymalizowanie oferty pod kątem ich oczekiwań. To doskonałe narzędzie, które pozwoli na zbudowanie korzystnego image’u firmy w sieci.