Nadruki promocyjne – co warto o nich wiedzieć?

Odpowiednio zaplanowane działania promocyjne są kluczowe dla sukcesu rozmaitych przedsięwzięć. Do wszystkich z nich trzeba dopasować odpowiednie techniki, ale upominki promocyjne sprawdzają się we wszelkich sektorach. Nie powinno to dziwić – kontrahent, który otrzyma drobny upominek niewątpliwie pozytywnie skojarzy firmę. Gadżety promocyjne mają rozmaite formy – od kalendarzy, przez bidony, aż po popularne koszulki z nadrukiem z logo firmy. Warto jednak zatroszczyć się nie tylko o to, by ofiarowane kontrahentom przedmioty były dobrej jakości i nie uszkodziły się po pierwszym użyciu, lecz też o to, aby widniejące na nich nadruki były właściwie naniesione.

Rodzaje nadruków reklamowych

Rodzaj nadruków zależy od materiału, z jakiego zrobiony jest upominek. Na rzeczach wykonanych z porcelany najczęściej wykorzystuje się sublimację, natomiast do plastików czy ze stali trafionym rozwiązaniem będzie tampodruk, w którym by wydrukować nadruki stosuje się waciki z odciśniętym wzorem. W przypadku stalowych gadżetów nierzadko wykorzystywany jest również grawer, gwarantujący wysoką wytrzymałość. Dużym zainteresowaniem cieszy się także sitodruk, bo szczególnie dobrze zdaje egzamin przy drukowaniu butelek oraz płyt DVD. Na T-shirtach oraz torbach stosuje się ponadto haft.

Komu zlecić nadruki reklamowe?

Wytrzymałość nadruków promocyjnych, jak nietrudno się domyślić, zależna jest w szczególności od tego, której firmie powierzymy ich zrobienie. Przed decyzją powinniśmy dowiedzieć się, czy konkretna drukarnia prócz wykonania nadruków proponuje także uzupełniające usługi – na przykład ich zaprojektowanie. By przekonać się, czy z oferty firmy będziemy usatysfakcjonowani, warto też sprawdzić jej dotychczasowe realizacje oraz znaleźć komentarze o niej w sieci. Świetnym rozwiązaniem okaże się też zlecenie zrobienia małej liczby prototypów – w ten sposób wcześnie znajdziemy możliwe niedociągnięcia i w porę zlecimy korekty.