Jeżeli ciekawi Cię dobra oferta PBN, wejdź na https://pbnmarket.pl.
Aby klient odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i przydatne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network i ich słabe punkty oraz zalety
PBNy są prywatne, gdyż są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania sporej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a później należy poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci portali znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym podano firmowe dane teleadresowe.
Inna interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO