Zdobądź więcej informacji o usługach świadczonych przez agencję SEO na seo4.net
Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie starań osobiście. Nie mając rozeznania w problematyce SEO i nie obserwując codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to stworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od content marketingu, grafiki, kampanii Google Ads i kodowania, które służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Dobra firma SEO przygotowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych oraz marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO zazwyczaj dodawana jest sekcja z opisem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi przeszkodami się mierzyła oraz dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: zawiadamia o planach zadań na najbliższe tygodnie, jak również przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Inna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie można wyszperać samodzielnie online, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta produktach czy usługach, które chce wypromować.
Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?
Przezornie warto podejść do agencji SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top5). To nadal stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać szybki efekt za pomocą naruszania reguł określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, stąd odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – często w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować skrupulatny audyt SEO, a potem wykonywać wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo mniejsze.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]