Badanie wizerunku i świadomości marki – sprawdź co sądzi klient

Dobry wynik każdej firmy zależny jest od efektywności opracowywanych przez nią kampanii promocyjnych. To dzięki nim osiągalne staje się zyskanie kolejnych kontrahentów i przez to zwiększenie przychodów firmy. By jednak dały spodziewane skutki, niezbędne będzie częste sprawdzanie ich efektywności. Nie jest to proste – nie sposób poradzić sobie z tym bez fachowych kwalifikacji i możliwości korzystania z odpowiednich narzędzi. Dlatego dla przedsiębiorcy ważne musi być częste zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym więc one się opierają? Jakie informacje osiągniemy dzięki takiego rodzaju analizom? I, co najważniejsze, jakiej firmie je powierzyć?

Reguły badania świadomości i wizerunku marki

Przeprowadzając badanie świadomości i wizerunku marki dowiemy się, jak dana firma jest odbierana przez kupujących. Badanie tego typu koncentruje się na takich wskaźnikach jak świadomość wspomagana, świadomość top of mind oraz świadomość spontaniczna. Oprócz tego badanie świadomości marki umożliwia poznanie opinii klientów i porównanie najważniejszych cech wizerunku. To razem wzięte znacznie ułatwia planowanie nowych strategii promocyjnych oraz, co najważniejsze, w niemałym stopniu podniesienie ich skuteczności.

Komu powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?

Jak nietrudno stwierdzić, badanie świadomości i wizerunku marki da oczekiwane rezultaty jedynie wówczas, gdy zostanie przeprowadzone przed dobrych specjalistów. Z tego względu warto dobrze przemyśleć decyzję o wyborze firmy, jakiej powierzymy tę pracę. By ustrzec się pomyłek, warto wcześniej sprawdzić portfolio danej firmy – to, jakie marki wybrały dotychczas jej porady dużo powie nam na tema ich klasy i jest zapewnieniem, że efekty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią zaplanowanie albo modyfikację strategii reklamowej.