Księgowość? Zostaw to fachowcom

Każde przedsiębiorstwo ma obowiązek prowadzić księgowość. Podsumowanie wszystkich zdarzeń, które wpłynęły na stan jej rachunku jest naprawdę ważne, gdyż właśnie według niego dokonujemy rozliczeń z US. Prowadzenie księgowości jest także potrzebne, jeśli chodzi o współpracę z klientami – obejmuje bowiem na przykład sporządzanie faktur. Jak zatem postąpić, by księgowość w przedsiębiorstwie nie była powodem poważnych problemów? Co okaże się najlepszym rozwiązaniem w przypadku niewielkich firm?

Księgowość – na czym polega?

Księgowość to zarówno obliczanie sum wszystkich operacji, jak i przedstawicielstwo firmy przed Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i US-em – a użycie nieodpowiednich argumentów nieraz oznacza dla nas wyższe wydatki. Księgowość szczególnie ważna okazuje się w przedsiębiorstwach angażujących przynajmniej jednego pracownika.

Gdy księgowość przysparza trudności…

Księgowość w niewielkich przedsiębiorstwach może być przyczyną poważnych problemów. Do jej prowadzenia wymagane są przecież właściwe kwalifikacje, a tych nie ma każdy przedsiębiorca. Natomiast zaangażowanie specjalisty nie zawsze będzie najbardziej opłacalnym posunięciem – dodatkowy etat w mikroprzedsiębiorstwie to duże wydatki. Możemy co prawda zdecydować się na księgowość online, jednak zdaje egzamin wyłącznie w nielicznych sytuacjach. Co zatem zrobić? Najlepiej opłacić biuro księgowe, które zaopiekuje się budżetem firmy, a my zapłacimy za jego usługi dużo mniej niż w razie zatrudnienia księgowego.

Nasza siedziba:
Biuro Rachunkowe Rewident
ul. Złocieniowa 35/7
30-798 Kraków

Mob.: +48 793 19 00 19
E-mail: [email protected]