Rękojmia jeszcze lepiej chroni konsumentów

Od 2014 roku rękojmia znacznie skuteczniej chroni kupujących. Akt, który ustala odpowiedzialność sklepu wobec klienta, przyznaje tym ostatnim dodatkowe prawa. W przypadku znalezienia wad nabytego produktu, mają prawo zażądać od sprzedawcy innych świadczeń niż kiedyś. Co się zmieni? Jakie korzyści odniosą na tym klienci? Jak upomnieć się o swoje przywileje, gdy sklep zapomina o przepisach? Zapraszamy do przeczytania tego artykułu.

Zmiany w przepisach na temat rękojmi

Według rękojmi kupujący miał prawo dotąd wpierw poprosić o naprawę produktu, który miał określone w przepisach niedoskonałości. Już później miał możliwość ubiegać się o rabat albo wypowiedzenie umowy. Dziś ma prawo zażądać każdego z tych świadczeń zaraz po znalezieniu niedoskonałości. Powinniśmy też wspomnieć, że dotąd sklep mógł zaoferować wymianę towaru wiele razy, natomiast aktualnie może to zrobić wyłącznie raz. Jeśli potem produkt wciąż będzie wadliwy, musi oddać klientowi jego równowartość.

Rękojmia – rozwiązywanie problemów

Mimo, że przepisy są jasne, sprzedawcy nie zawsze się do nich stosują. Często chcą oszukać kupującego – także, jeśli ten powołuje się na przepisy. Kłopot najbardziej istotny okazuje się kiedy spór dotyczy drogiego towaru, a jego niedoskonałości sprowadzają na klienta na spore wydatki. Co uczynić w takich sytuacjach? Warto zwrócić się o pomoc do dobrego adwokata. Co ważne, nie musimy wówczas odwiedzić jego biura – wielu prawników oferuje pomoc online i przez telefon.

Nasza siedziba:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź

Tel.: 22 490 88 99
E-mail: [email protected]