Dostawcy usług telefonicznych zabiegają o klientów, jednak nie zawsze działają etycznie. Warto zdawać sobie sprawę z tego w jakich okolicznościach konieczna jest reklamacja na operatora telekomunikacyjnego. Pierwszym powodem do złożenia reklamacji jest wysoki rachunek telefoniczny.
Kto chroni prawa użytkowników usług telekomunikacyjnych?
Klienci dostawców telefonicznych są zabezpieczeni poprzez funkcjonujące w naszym kraju dyrektywy. Tegoroczne zmiany ustaw określiły nakaz przeanalizowania reklamacji w przeciągu miesiąca. Bardziej wieloaspektowe sprawy muszą być rozpatrywane w ciągu dwóch miesięcy. W przypadku niedotrzymania tego terminu reklamacja zostaje rozstrzygnięta zgodnie z życzeniem klienta . Jeśli zaś dostaniemy odpowiedź odmowną mamy prawo wystąpić z ponowną reklamacją od postanowienia sieci komórkowej. Pamiętajmy, że warto skorzystać z sugestii organów UOKiK, jak również wyszukiwać porady prawne przez internet, które wymiernie zwiększą możliwość dostania pozytywnej odpowiedzi. Przedział czasowy w jakim możemy wystąpić z reklamacją na operatora telekomunikacyjnego to 1 rok od daty wystąpienia problemu (przyjęcia umowy, otrzymania wysokiej faktury).
Jak wystąpić z reklamacją na operatora telekomunikacyjnego?
Pamiętajmy, że mamy do wyboru kilka sposobów na dociekanie swoich praw u operatora telekomunikacyjnego. Możemy nadać pocztą własnoręcznie podpisane pismo z prośbą o wytłumaczenie zdarzenia. Pamiętajmy, żeby wybrać list polecony, gdyż mamy wówczas potwierdzenie nadania reklamacji. Dozwolona jest oczywiście także prośba o wyjaśnienie sprawy nadana w formie e-maila. Inną drogą zgłoszenia reklamacji jest rozmowa telefoniczna z infolinią. Pracownik nie ma prawa odrzucić przyjęcia naszego odwołania. Przypomnijmy, że operator musi umożliwić weryfikację nagrania, jeżeli problem dotyczy usługi zrealizowanej na odległość – a kryteria przedstawiane były w czasie pertraktacji przez telefon z handlowcem oferującym sprzedaż produktów i usług.
Nasza siedziba:
Uważaj.pl sp. z o.o.
ul. Traktorowa 126
91-204 Łódź
Tel.: 22 490 88 99
E-mail:
[email protected]