Do czego służy rejestartor czasu pracy?
Zegary czasu pracy to zaawansowane przyrządy, które umożliwiają rejestrowanie godzin wejść i wyjść pracowników. Rejestratory współgrają z oprogramowaniem, które pozwala na prowadzenie rejestru czasu pracy wszystkich osób zatrudnionych, jak również okresu pobytu gości. Systemy pozwalające na rejestrację oraz kontrolę czasu pracy są bardzo zróżnicowane. W ich skład zazwyczaj wchodzi wiele urządzeń. Jednak rejestrator, czyli zegar czasu pracy jest podstawowym elementem każdego takiego systemu. Pozwala on na przekazanie oraz przetwarzanie danych sczytywanych przez czytnik do systemu.
Zegar czasu pracy – to się naprawdę przydaje
Niezaprzeczalną korzyścią którą przynosi system rejestracji czasu pracy jest podniesienie efektywności pracowników. RCP to rozwiązanie szczególnie niezastąpione w firmach, w których zatrudnionych jest wiele osób, przez co bezpośrednia kontrola pojedynczego pracownika jest utrudniona. Ponadto rzetelna rejestracja czasu pracy pomaga w uniknięciu niedomówień i stanowi niezaprzeczalny dowód na przepracowane godziny. Systemy RCP mogą być połączone z systemami kontroli dostępu, które za pomocą danych biometrycznych (np. linii papilarnych) lub haseł dostępu uniemożliwiają wstęp osobom niepożądanym, przez co podnoszą bezpieczeństwo.