Doustna suplementacja pokarmowa

Nieprawidłowo skomponowane składniki diety to poważny problem. Skutki dietetycznych pomyłek potrafią być bardzo groźne – po kilku miesiącach z pewnością odbiją się na naszym samopoczuciu. Oprócz jedzenia za dużej ilości cukrów, nierzadko również nie spożywamy wystarczającej ilości niezbędnych substancji odżywczych. Co zrobić, jeśli stwierdzimy efekty takich zaniedbań? Najskuteczniejszym rozwiązaniem okaże się niewątpliwie dieta odżywcza. Czym się ona wyróżnia? Jak ją zaplanować?

Dieta odżywcza na wiele schorzeń

Składnikiem, którego nie powinno zabraknąć w diecie odżywczej jest z pewnością błonnik. Korzystnie wpływa on na działanie systemu trawiennego oraz zmniejsza ryzyko sięgania po przekąski – powoduje bowiem poczucie najedzenia. Należy zatroszczyć się także o to, by w naszym jadłospisie znalazł się również magnez, który reguluje ciśnienie i łagodzi objawy stresu. Dieta odżywcza musi też dać nam wapń, bo jest budulcem kośćca oraz daje szansę zapobiec rozwojowi nowotworów.

Dieta odżywcza – co spożywać?

Eksperci są zdania, że dieta odżywcza powinna być ułożona na bazie tylko naturalnych produktów. Przede wszystkim należy sięgnąć po świeże jarzyny oraz owoce – są źródłem cennych witamin oraz pozostałych składników pokarmowych. Doskonałym pomysłem będzie również dodanie do diety produktów zbożowych – owsianki, ryżu i chleba razowego. Ze względu na duże stężenie wapnia oraz białka, jedzmy często przetwory mleczarskie – w szczególności jogurty, bo zawierają one bakterie podnoszące skuteczność systemu odpornościowego.

Recomed